Współpraca z influencerami opiera się na kilku podstawowych zasadach. Jakich z nich przestrzegać, by jak najszybciej… skazać ją na porażkę?
1. Zawsze wybieraj influencerów z największą liczbą fanów
Pierwszym kryterium powinna być zawsze liczba fanów. Zasięg musi się zgadzać. Nieważne, czy followersi pochodzą z Indii, Hawajów czy Chin – ważne, że są i że jest ich dużo. Szkoda czasu na korzystanie z narzędzi do sprawdzania jakości profilu.
2. Współpracuj z każdym, kto się zgodzi
Promujesz książkę z wegańskimi przepisami? Zapomnij o sztywnych podziałach – jeśli zwraca się do Ciebie miłośnik hamburgerów, nie wahaj się i przyjmij ofertę. Dobieranie influencerów pasujących do marki jest przereklamowane.
3. Wymagaj nachalnej reklamy swojego produktu
Nie licz się ze zdaniem influencera w tej kwestii – co z tego, że twierdzi, że zna swoją społeczność. Twój produkt zawsze musi być opisany mocnymi słowami np. „kupcie go koniecznie”. Ma się bezwzględnie wyróżniać na tle innych zdjęć. Jeśli reszta contentu influencera jest w spokojnej tonacji, wymagaj by fotografie z Twoim produktem były w jaskrawych kolorach i nie miały nic wspólnego z całym feedem influencera.
4. Nie monitoruj, nie analizuj
Zaplanowanie strategii promocji i analiza działań są niepotrzebne – liczy się tu i teraz, nie patrz w przeszłość ani w przyszłość a skup się tylko na tym, co dzieje się z Twoją marką w tej chwili.
5. Barter ponad wszystko
Dobrze wykonana praca zasługuje na godziwe wynagrodzenie? Banały! Nagrodą dla influencera niech będzie sama możliwość współpracy z Twoją marką albo barter o jak najniższej wartości.