Blog firmowy to skuteczne narzędzie w marketingu. Nie wierzysz? Poznaj kilka powodów, dla których warto prowadzić bloga marki!
1. Rozszerzenie treści z mediów społecznościowych
Masz wiele do powiedzenia? W mediach społecznościowych brakuje Ci przestrzeni, by wyrazić wszystko co chciałbyś przekazać klientom i współpracownikom? Blog to doskonałe miejsce na rozbudowanie treści, na którą np. na Facebooku czy Instagramie nie ma miejsca. Social media stworzone są do krótkich i konkretnych komunikatów, blog natomiast daje Ci pole do rozleglejszego ukazania wartościowych treści.
2. Lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce
Google jest bardzo przyjazny stronom, które regularnie publikują treści na określony temat. Czy wiesz co to tzw. długi ogon fraz kluczowych? To najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę zapytania, które nie są tożsame z głównymi frazami danej strony. Przykładowo będzie to „najlepsza agencja kreatywna z krakowa” zamiast „agencja kreatywna”. Wpisy na blogu pozwalają na rozszerzenie zasobu słów kluczowych, po których można trafić na stronę.Co więcej, zadbanie o dobrą jakość tekstów może zaowocować częstymi udostępnieniami i dyskusją na ich temat w mediach społecznościowych.
3. Wizerunek eksperta
Stań się specjalistą – edukując czytelników, stawiasz się w roli eksperta. Masz szansę zaprezentować swoją ofertę, pokazać działalność firmy, omówić jak pracujesz i przedstawić swoje success story. Marka, która kojarzy się wiarygodnie i profesjonalnie, wzbudza zaufanie klientów!
4. Pozyskiwanie leadów (kontaktów)
Twoja grupa docelowa na pewno chętnie będzie śledzić wszystkie wpisy. Najłatwiej to zrobić, gdy przypomni im o tym newsletter… a baza mailingowa daje spore pole na marketingowego popisu!
5. Budowanie relacji
Blog daje możliwość wykorzystania niesamowitego potencjału nowych mediów, który tkwi w komunikacji obustronnej. Niech klienci nie tylko poznają firmę z Twojej perspektywy, ale też sami mają szansę wypowiedzieć się w komentarzach, dyskutować i podawać dalej interesujące ich treści. Otrzymujesz częste pytania od klientów na dany temat? Chcesz rozwiać wątpliwości? Odpowiedz w tekście na blogu i skłoń ich do rozmowy.