Masz swoją firmę i chcesz, by była bardziej rozpoznawalna? Prowadzisz konto w mediach społecznościowych, ale nie wiesz, co zrobić, żeby przyciągnąć większą liczbę fanów? Podstawą budowania profilu w social mediach jest przede wszystkim content – zadbaj o niego!
1. Angażuj wartościowymi treściami.
Content marketing to tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców. Powinny być one na tyle interesujące, żeby użytkownicy zechcieli je przeczytać, zostać na stronie i polubić fanpage. Dlatego język i styl komunikacji nie powinien być przypadkowy – wszystko zależy od tego, do kogo kierujemy nasze działania. Lepszy efekt zapamiętania danego produktu lub reklamy, uzyskamy za pomocą atrakcyjnych grafik czy przyciągających i chwytliwych sloganów. Postarajmy się, aby nasz przekaz zapadł w pamięć na długo. W komunikacji internetowej postawmy na krótkie, ale treściwe posty. Pamiętajmy o angażujących wpisach i pytaniach. Znacznie lepiej czyta się zwięzły tekst niż długi elaborat.
2. Ustal strategię działań.
Zanim rozpoczniemy promowanie marki w mediach 2.0, warto zastanowić się nad strategią działań. Należy przemyśleć, jaki wizerunek firmy chcemy zaprezentować w Internecie oraz w jaki sposób chcemy, aby nas odbierano. Odpowiednio realizowana koncepcja, w tym dobrze prowadzone działania w mediach, będą skuteczniej wpływać na rozwój firmy i zainteresowanie użytkowników. A jak wiadomo, jeśli raz sprawisz, że użytkownik wejdzie na Twój profil, jest szansa, że dzięki ciekawemu contentowi wróci tam ponownie aż stanie się systematycznym odwiedzającym.
3. Bądź konsekwentny.
Zarządzając profilem zarówno na Facebooku, jak też w innych mediach społecznościowych, ważna jest konsekwencja i regularność publikowania wpisów. Powodzenie marki leży zarówno po stronie publikującego, jak i odwiedzającego. Dlaczego? Jeśli my – prowadzący profil będziemy działać według ustalonej strategii i trzymać się zasad komunikacji internetowej, to nasi fani będą udzielać się, komentować, a także zwiększać ruch na stronie. Dzięki prezentowanym przez nas treściom i zainteresowaniu ze strony odbiorców – sukces gwarantowany!