Employer branding w social mediach – porady na dobry początek - Brandoxygen : Brandoxygen

Employer branding w social mediach – porady na dobry początek

Employer branding to nic innego, jak budowanie wizerunku „pracodawcy z wyboru”, czyli takiego, który dba o swoich pracowników, o ich samopoczucie w pracy i tzw. „work- life balance”. Działania employer brandingowe wspomagają proces rekrutacyjny. Nic dziwnego, że marki coraz częściej decydują się na budowanie wizerunku pracodawcy idealnego także w mediach społecznościowych. Nie tylko dodają posty i zabawne filmiki z udziałem zadowolonych pracowników, ale także prowadzą całe profile, których celem jest właśnie pokazanie wewnętrznej atmosfery firmy.

Media społecznościowe jako idealne środowisko Generacji Y

Technologia, internet i media społecznościowe to integralna część życia pokolenia Y. Nic więc dziwnego, że firmy, które zatrudniają pracowników są obecne w mediach społecznościowych. Bardzo często pracownicy przed rozmową kwalifikacyjną przeglądają profil pracodawcy w mediach społecznościowych, chcąc wyłapać, jaka atmosfera panuje w firmie, na co zwrócić uwagę. Generacja Y może dowiedzieć się m.in., jaki dress code obowiązuje w pracy, w jakich wydarzeniach branżowych biorą udział pracownicy oraz jakie są relacje między pracownikami. Oczywiście nie wszystko można wyczytać z tablicy na Facebooku. Nie mniej, dla potencjalnych pracowników są to dobre informacje przed poznaniem firmy „od środka”.

Działania wizerunkowe w mediach społecznościowych – kilka wskazówek na „start”

Jeśli planujesz rozpocząć działania wizerunkowe dotyczące swojej firmy w mediach społecznościowych zwróć szczególną uwagę na to, co chcesz komunikować, np. dobre relacje między pracownikami, profesjonalizm, obecność w „świecie branży”. Na podstawie wyciągniętych wniosków stwórz plan działań, przygotuj kilka przykładowych postów i zapytaj innych pracowników, co myślą na ich temat. Zachęć osoby zatrudnione w firmie do aktywności, czyli komentowania wpisów, reagowania na nie. Pamiętaj, że treści zamieszczane w mediach społecznościowych, także dla nich powinny być atrakcyjne. Jeśli przekonują Twoich pracowników, jest duża szansa, że przekonają innych.

Połącz działania wizerunkowe z rekrutacją. Od czasu do czasu możesz zamieścić post rekrutacyjny lub opinię pracownika na temat marki. Twórz kreatywne posty z ofertami pracy. Pokazuj to, czego nie można zaprezentować w banalnym ogłoszeniu.

Wiarygodny wizerunek „pracodawcy z wyboru”

Pamiętaj, że historia każdego posta rozpoczyna się w realnym życiu. Nie twórz nieprawdziwego contentu w mediach społecznościowych. Musisz wiedzieć, że „świat jest mały”, a w sieci informacje roznoszą się bardzo szybko.

Postaw na podpowiedzi swoich pracowników oraz kandydatów. Podczas rozmów rekrutacyjnych możesz spytać wprost: „co spodobało się Panu/Pani na naszym profilu?”.  Bądźmy szczerzy – nie zawsze usłyszysz prawdę, ale zdarzają się kandydaci, którzy zrozumieją, że oczekujesz od nich szczerości.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.