Jak wypromować markę w Internecie? 3 kroki do sukcesu - Brandoxygen : Brandoxygen

Jak wypromować markę w Internecie? 3 kroki do sukcesu

Założyłeś(aś) własną firmę i chcesz przyciągnąć klientów? Wiesz, od czego zacząć, aby Twoje działania były skuteczne? Przeczytaj sprawdzone metody i wyciągnij wnioski dla własnych działań!

Krok 1: Poznaj potrzeby klientów

Najważniejsze pytanie, na które musisz odpowiedzieć, brzmi: kim jest Twoja grupa docelowa? Do kogo chcesz chcesz trafić? Jakich klientów chciałbyś(abyś) pozyskać? Czym się interesują, co mogłoby przyciągnąć ich uwagę? Nieważne, czy chcemy wykorzystać stronę internetową, content marketing czy kampanię reklamową w social mediach – do wszystkiego musimy poznać potrzeby i cele naszych potencjalnych klientów.

Krok 2: Przeanalizuj sytuację marki

Wiesz już wszystko o potrzebach swoich klientów – teraz sprawdź, czy Twoja marka może je zrealizować. Czym wyróżniasz się na tle konkurencji? Co lepszego oferujesz? Dlaczego klienci powinni wybrać właśnie Ciebie? Aby odpowiedzieć na te pytania, zdefiniuj mocne oraz słabe strony wewnątrz firmy. Ustal szanse i zagrożenia na zewnątrz. Zastanów się:

•  Jaka jest obecna pozycja firmy/produktu na rynku?
•  Jaka jest świadomość marki wśród grupy docelowej?
•  Jakie korzyści racjonalne i emocjonalne oferuje marka?
•  Jak prezentuje się działalność konkurencji?

Ta analiza, zwana SWOT (Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats), to analiza mikro i makrootoczenia firmy. Dotyczy ona m.in. pojawiających się trendów w danej branży (mogących podważyć lub wzmocnić pozycję firmy) czy szerzej, przemian społecznych (np. związanych z demografią, wchodzeniem kolejnego pokolenia na rynek), ekonomii (np. w związku ze spadkiem siły nabywczej), polityką państwa (np. cła). Wyznaczenie szans i zagrożeń to inaczej podsumowanie sytuacji firmy na zewnątrz. Z drugiej strony analiza SWOT to również analiza sytuacji wewnętrznej firmy, czyli odpowiedzenie sobie na pytanie, jak firma funkcjonowała dotychczas. Jakie działania w obrębie ceny, kanałów dystrybucji, metod sprzedaży czy promocji były podejmowane.

Krok 3: Wyznaczaj cele i mierz wyniki

Przeanalizowałeś(-aś) sytuację firmy – świetnie. Wiesz już wszystko o jej dobrych i gorszych stronach. Czas na wyznaczenie konkretnych celów – od ogólnych do szczegółowych – jakie chcesz osiągnąć w konkretnym czasie przy pomocy wybranych narzędzi. Najlepiej sprawdzającym się modelem w wyznaczaniu celów jest model SMART. Zgodnie z nim cel powinien być skonkretyzowany (Specific), mierzalny (Measurable), osiągalny (Achievable), istotny (Relevant), określony w czasie (Time-bound). Maksymalnie scharakteryzowanie celów pozwoli zmierzyć efekty naszych działań i to, czy doszliśmy do rezultatów. Do sprawdzania wyznaczanych wcześniej celów służą kluczowe wskaźniki efektywności – KPI (Key Performance Indicators). Naszymi wskaźnikami mogą być przykładowo nowe wizyty na stronie, średni czas spędzony w witrynie, liczba zamówień, liczba polubień strony na Facebooku. Wskaźniki KPI mają sens głównie wtedy, kiedy są policzalne (liczba sprzedanych produktów, pobrane CV), natomiast kiedy celem są działania wizerunkowe, KPI są trudne do wyznaczenia. Monitorowanie na bieżąco postępów ułatwia podejmowanie decyzji już w trakcie prowadzenia kampanii.

Chcesz znaleźć swoich klientów? Pozwól, żeby to oni znaleźli Ciebie! Wykonaj 3 wskazane kroki i rozwiń swoją firmę.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.