Kiedy warto postawić na rebranding? - Brandoxygen : Brandoxygen

Kiedy warto postawić na rebranding?

Mały lub duży, ale w pewnym momencie Twojego biznesu, może okazać się niezbędny. Rebranding. Czy wiesz, kiedy warto zastanowić się nad tym krokiem?

Pierwszym pytaniem, które musisz sobie zadać, gdy wahasz się nad zmianą wizerunku jest to, czy chcesz jedynie odświeżyć logo, czy przeprowadzić cały proces zmiany obejmujący nie tylko identyfikację wizualną, ale też inne elementy. Pamiętaj jednak, że nawet delikatny lifting logo wymaga podmiany na stronie internetowej, wizytówkach, teczkach, stopkach mailowych, ulotkach itd. Całościowy rebranding dodatkowo obejmuje metamorfozę big idea marki, podejścia do klientów i pracowników a nawet produktów lub usług.

Kiedy potrzebne jest odświeżenie brandu?

– Spadek sprzedaży
Na początek warto zanalizować dokładnie, jakie są przyczyny spadku sprzedaży. Jeśli problemem był mało atrakcyjny produkt lub kiepska jakość, sama zmiana identyfikacji wizualnej nic nie da i należy wtedy przemyśleć opracowanie nowego konceptu marketingowego, który przyciągnie nowych klientów.

– Zmiana grupy docelowej
Rozwój firmy, wprowadzenie produktów na nowe rynki to niewątpliwie coś, co cieszy przedsiębiorcę. Jednocześnie musisz jednak wziąć pod uwagę, że nowe okazje wiążą się z nowymi wyzwaniami. Być może chcąc trafić do nowych odbiorców, Twoja marka będzie musiała ewaluować.

– Utrata reputacji
Kryzysy wybuchają nie tylko w social mediach i nie tylko w weekendy. Niejednokrotnie jedyną możliwością wyjścia obronną ręką z poważnych problemów z reputacją jest całkowita zmiana wizerunku. Dla odbiorców to jasny sygnał, że odcinasz się od przeszłości, wyciągasz wnioski i chcesz zacząć od początku budować ich zaufanie.

– Zmiany w organizacji firmy
Przejęcie przedsiębiorstwa, połączenie się, wyodrębnienie nowej marki – w tych wszystkich sytuacjach warto precyzyjnie zaplanować nową komunikację. Niekiedy trzeba będzie podjąć ryzyko odrzucenia jednego z brandów pomimo jego dobrego funkcjonowania i rozpoznawalności.

Czy Twoja firma jest gotowa na ryzyko rebrandingu czy może znajduje się już w sytuacji, kiedy jest wręcz konieczny?

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.