Skuteczna kreacja reklamowa – czym się wyróżnia? Jak ją stworzyć? Zebraliśmy dla Was kilka najważniejszych zasad, którymi warto się kierować.
1. Postaw na atrakcyjne zdjęcie lub autorską grafikę.
Nawet najbardziej wyszukane zdjęcie ze stocka, pozostanie zdjęciem ze stocka. Tymczasem zorganizowanie choćby jednej sesji zdjęciowej może być niezwykle efektywne – pozyskujesz wartościowy content, który sam zdobędzie dla Ciebie nowych fanów. Pokaż produkty w jak najlepszym ujęciu, podkreśl ich najważniejsze zalety – piękne opakowanie, ujęcie z zastosowania (np. flat lay) czy wyjątkowo apetyczny wygląd (w przypadku kulinariów). Odbiorcy z pewnością docenią naturalne, pomysłowe fotografie współgrające idealnie ze stylem marki.
2. Wyeksponuj call to action.
Pamiętaj przy tym, że CTA nie musi zawsze zawierać się w prostym „sprawdź” czy „kup”. Dopasuj słowa do charakteru marki – może do Twoich odbiorców bardziej trafi romantyczne „skuś się” lub młodzieżowe „zgarnij”? Innym sposobem na urozmaicenie wezwania do działania jest zwrot w pierwszej osobie – np. „Chcę otrzymać rabat”. Istotne, by jedna kreacja reklamowa zawierała jedno CTA – odbiorcy nie chcą zbyt długo zastanawiać się, jaką akcję mają wykonać. Do śledzenia i weryfikowania skuteczności CTA najlepszym wskaźnikiem będzie CTR (współczynnik klikalności), czyli procentowy stosunek unikalnych kliknięć w odniesieniu do wszystkich odbiorców, którzy odwiedzili stronę, zobaczyli reklamę czy do których został wysłany newsletter.
3. Akcentuj korzyści odbiorcy.
Co Twój klient zyska dzięki Twojemu produktowi? Pokaż to! Nie jako cechy produktu, a jako konkretne profity, odpowiadające na pytanie „co ja z tego będę miał?”. Najważniejsze wartości, na których powinny bazować korzyści to komfort, zdrowie, bezpieczeństwo. Po prostu – Twój odbiorca chce się poczuć lepiej dzięki temu, co oferujesz. W swoim przekazie wykorzystuj emocje. Pamiętaj, że język korzyści to również odpowiednie przedstawienie graficzne – wyliczenia, infografiki, proste hasła.
4. Zadbaj o widoczny branding.
Niech Twoi odbiorcy już przy pierwszym zetknięciu z reklamą wiedzą, jakiej marki ona dotyczy, zwłaszcza jeśli brand jest rozpoznawalny. Niemniej jednak, weź pod uwagę, że kreacja składająca się wyłącznie z logo nie będzie zachęcać do klikania, więc powierz projekt doświadczonym grafikom, którzy estetycznie wpasują branding w całość kreacji.
5. Zwróć uwagę na odpowiedni format, dostosowany również do urządzeń mobilnych.
Używaj dużych fontów, wyraźnych przycisków i rzucających się w oczy haseł. Niech Twoja kreacja reklamowa będzie łatwa do odczytania również na urządzeniach z małymi ekranami, z których przecież korzysta się coraz częściej. W przypadku e-mail marketingu możliwe jest projektowanie responsywnych mailingów, które dostosowują się do wielkości wyświetlacza, jednak zawsze sprawdzaj – zwłaszcza w przypadku Facebook Ads – wymiary grafik, które będą najkorzystniejsze, często się zmieniają więc warto być na bieżąco.