Mniej znaczy więcej, czyli współpraca z mikroinfluencerami - Brandoxygen : Brandoxygen

Mniej znaczy więcej, czyli współpraca z mikroinfluencerami

Polecenie od znajomych bywa najskuteczniejszą zachętą do nabycia produktu bądź odwiedzenia danego miejsca. To stąd bierze się siła działania mikroinfluencerów.

 

Kto to mikroinfluencer

Influencer to ktoś, kto ma wpływ na decyzje innych, docierając do nich poprzez media społecznościowe. Innymi słowy jest to lider opinii lub klient, który tworzy rekomendacje dla Twojej marki, dzięki czemu pozyskuje kolejnych klientów. Mikroinfluencer od tradycyjnego influencera różni się zasięgiem działalności – ma kilka-, kilkanaście tysięcy, a nie kilkaset tysięcy fanów.

 

W czym tkwi przewaga?

Angażując mikroinfluencera, łatwiej zbudować autentyczność. Częściej identyfikujemy się z osobą, która ma np. tysiąc obserwujących, niż z taką, która ma ich milion. Poza tym, jeśli produkt poleca osoba, która ma grono swoich oddanych fanów, nie traktujemy tego jako marketing, a jak opinię kogoś, na kim można polegać.

U mikroinfluencera częściej pojawiają się dobre pomysły, emocjonalny przekaz czy autentyczne anegdoty z życia. Osobom, które mają na koncie więcej przeprowadzanych kampanii, zdarza się popadać w schematy, a kolejna reklama u nich może przejść bez echa. Co więcej, mikroinfluencerowi łatwiej pokazywać codzienność, z którą odbiorcy mogą się utożsamiać. Fotografowanie najbliższego otoczenia to inspiracja dla innych i możliwość ukazania, jak produkt sprawdza się w praktyce.

Wąskie grupy docelowe wspomagają tworzenie silniejszych więzi. Zaangażowanie społeczności na profilu spada wręcz wprost proporcjonalnie do tego, jak wzrasta liczba obserwujących. Gdy mikroinfluencerowi uda się zaktywizować społeczność, najczęściej angażuje się on mocno w dyskusję – cierpliwie odpowiada na pytania i opinie, wzmacniając tym samym relacje. Co więcej, sam może się też udzielać na profilach najwierniejszych followersów, podczas gdy celebryta najczęściej nie miałby na to czasu.

Czy warto zatem inwestować we współpracę z mikroinfluencerami? Odpowiedzią mogą być statystyki wynikające z badań – ponad 80% konsumentów szuka informacji o produkcie, który zamierza zakupić (źródło: Zwyczaje zakupowe Polaków, Promosfera, 2016) a nawet 53% odbiorców blogów i vlogów przyznaje, że kupiło produkt pod wpływem opinii na nim znalezionej.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.