W świecie inspiracji Pinteresta - Brandoxygen : Brandoxygen

W świecie inspiracji Pinteresta

Pinterest to najprawdopodobniej najbardziej inspirujący serwis społecznościowy na świecie. Niestety w Polsce trudno mówić o jego niesamowitej popularności. Podczas, gdy rodzime marki nie wykorzystują potencjału tego portalu, zagraniczni marketerzy traktują go prawie na równi z Facebookiem i Instagramem.

Czym właściwie jest ten serwis?

Pinterest to serwis społecznościowy, który służy do kolekcjonowania pomysłów oraz inspiracji. Jego nazwa wywodzi się od dwóch słów: „pin” (przypiąć) oraz „interest” (zainteresowania). Portal umożliwia publikowanie graficznych inspiracji, wyszukiwanie sugestii innych użytkowników oraz określanie ich kategorii, np. ślub, remont mieszkania, oświetlenie, dodatki do domu.
Serwis powstał w marcu 2010 roku. Już w 2012 roku liczył ponad 130 tysiące użytkowników. Polska wersja językowa pojawiła się 18 grudnia 2013 roku.

Dla kogo jest Pinterest?

Z badań wynika, że wśród użytkowników prywatnych jest najwięcej kobiet. Mężczyźni stanowią tylko 1/3 ogólnej liczby osób rejestrujących się w tym serwisie.
Wśród marek prowadzących komunikację na Pintereście znajdziemy głównie sklepy internetowe. Chociaż zamieszczane przez marki „piny” mają charakter inspiracyjny i wizerunkowy, to właśnie głównie sklepy online mogą pochwalić się także wynikami sprzedażowymi będącymi efektem obecności na Pintereście. Nie oznacza to jednak, że inspiracje marek, które nie prowadzą sprzedaży internetowej, nie przekładają się na realne transakcje. Ponad 90% „pinnerów” (właśnie tak nazywamy użytkowników zarejestrowanych w tym serwisie) robi zakupy na postawie kolekcji własnych inspiracji.
Do najczęściej kupowanych artykułów na Pintereście należą dodatki do wnętrz, kosmetyki (zwłaszcza naturalne) oraz ubrania. Nie oznacza to, że firmy proponujące inne produkty nie mogą zagościć na Pintereście, choć faktycznie sprzedaż artykułów przemysłowych, medycznych lub motoryzacyjnych w tym serwisie może okazać się ryzykowna. Na Pintereście kluczowym wydaje się odpowiednie zaprezentowanie produktu oraz stworzenie atrakcyjnej dla użytkownika tablicy inspiracji.

Sephora – idealna komunikacja i produkt dla Pinteresta

Znana wszystkim sieć drogerii kosmetycznych ma już ponad 500 tys. obserwujących w tym serwisie. Wśród tablic Sephory znajdziemy m.in. inspiracje makijażowe (Makeup od the Day), nowości (New ot Sephora) oraz tablice okolicznościowe (Halloween, Wedding).

Pinterest Sephora

Zara – Pinterest jako kompendium wiedzy o nowych kolekcjach

Zara to kolejna marka, która doskonale radzi sobie z komunikacją na Pintereście. Nie tylko dlatego, że proponowane produkty wpisują się w gusta użytkowników tego serwisu, ale także dlatego, że wszelkie działania prowadzone są w wyjątkowo przemyślany i ciekawy sposób.
Zara może pochwalić się aż 10 tys. użytkowników, którzy miesięcznie odwiedzają profil oraz ponad 400 tys. stałych obserwujących.
Wśród tablic marki znajdziemy aktualne kolekcje, najnowsze sesje zdjęciowe oraz zdjęcia z pokazów. Możemy liczyć także na pokaźną dawkę „pinów” inspiracyjnych, pokazujących przyjazny wizerunek marki, np. na tablicy „Brothers and sisters”.

Pinterest Zara

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.