Zrównoważony biznes, czyli o dzisiejszym CSR - Brandoxygen : Brandoxygen

Zrównoważony biznes, czyli o dzisiejszym CSR

Czy wiesz, że CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, występuje na 4 płaszczyznach:

  • Biznes a społeczeństwo
  • Biznes a rynek
  • Biznes a środowisko
  • Biznes a miejsce pracy

W skrócie – CSR polega na niewymuszonym postępowaniu zgodnie z obyczajami społecznymi i normami etycznymi. Przedsiębiorstwa starają się prowadzić firmę w sposób zrównoważony. Wiąże się to z trudnościami i dużym nakładem finansowym, a równocześnie efekty najczęściej są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Dlaczego zatem mimo wielu trudności, firmy angażują agencje i podejmują działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu?

Na CSR możesz zyskać wiele: zdobycie i utrzymanie najlepszych pracowników czy wzrost produktywności oraz motywacji. Co więcej, korzystasz nie tylko Ty, ale też środowisko i społeczeństwo – chronisz przyrodę, wzrasta Twoja reputacja i poprawia się wizerunek. Dobra opinia, szacunek, zaufanie i przewaga na tle konkurencji są wystarczającymi powodami do podjęcia kroków w tym obszarze.

Uniwersalna pomoc, czyli CSR na wyciągnięcie ręki

Kształtowanie społecznie odpowiedzialnych postaw, edukowanie kadry nauczycielskiej czy też wspieranie etycznych badań naukowych znacząco wpływa na środowisko. Jednak wymiar ekologiczny to wciąż za mało, aby zachęcić kadrę akademicką do działania na rzecz przyrody. Jednym z głównych czynników napędzających do działania jest wzrost konkurencyjności oraz niż demograficzny. Uczelnie w obliczu współczesnych wyzwań coraz częściej działają prospołecznie, jednocześnie budując swój wizerunek.

CSR w branży odzieżowej nie jest żadną nowością, o czym doskonale komunikuje H&M. Kampania „Bring It On” zachęca do przynoszenia nieużywanych ubrań, które poddawane są recyklingowi.
W tyle nie pozostaje branża wnętrzarska. Wspieranie uchodźców, znalezienie miejsca pracy dla każdego bez względu na płeć i narodowość lub zabieranie głosu w sprawie zmian klimatycznych, to działania, za którymi opowiada się Ikea.

Ponadto, również sektor bankowy prężnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Działalność banków sprowadza się do dwóch aspektów komercyjnych oraz służebnych. Bank ING systematycznie bada zadowolenie klientów, oferuje dowolną formę komunikacji dostępną 24h, w tym język migowy. Co więcej, spółka bankowa odpowiedzialna jest za wprowadzenie licznych systemów innowacyjnych, a także działań na rzecz pracowników, takich jak: zakup rowerów, edukacja ekologiczna, szkolenia, udogodnienia dla rodziców oraz akcje charytatywne.

Kwestia szczerości podejmowanych działań wciąż budzi wątpliwości. Czy to troska o środowisko czy tylko zabiegi wizerunkowe? Niezależnie od tego, jakie wartości przyświecają przedsiębiorcom pewne jest to, że środowisku naturalnemu obojętne jest, jakimi kryteriami kierują się poszczególne jednostki. Pomoc to mimo wszystko pomoc, która z pewnością zostanie zauważona.

Warto pamiętać, że nieumiejętnie prowadzone działania w zakresie CSR mogą doprowadzić do poważnego kryzysu a nawet bankructwa. Jak tego uniknąć? Śledź naszego bloga, a dowiesz się już wkrótce.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego klienci wybierają dany produkt lub usługę? Co wpływa na ich decyzje zakupowe? Dlaczego w odczuciu klientów jeden produkt jest znacznie lepszy od drugiego? Dlaczego mleko “Łaciate” jest znacznie lepsze od innych, mimo że wszyskie są podobne do siebie jak dwie krople wody tfu... mleka?
Sprawiamy, że klienci wybiorą właśnie Twoją firmę. Od lat budujemy silne i zauważalne marki.

Chcesz dotlenić swój biznes?
Witaj! Jesteś w dobrych rękach.